Rijksweg 96, 5121 RC Rijen - Tel: 0161-240066

Suzuki V-Strom 1000 ABS Rhino


De Suzuki V-Strom 1000 ABS Rhino; vaandeldrager in de populaire V-Strom reeks. Het bijzonder lage gewicht en de compacte afmetingen van deze 1.037 cc krachtige “Adventure Sport” zorgen voor superieure rijeigenschappen en maximaal comfort en veiligheid onder alle omstandigheden.

De Rhino variant beschikt over handvat verwarming, een middenbok, onderkuip en Suzuki V-Strom 1000 ABS Rhino stickerset. Voor optimaal comfort is er een hoger windscherm gemonteerd, een valbeugel, handkappen en een handige kunststof zijkofferset.

Motorblok
Het 1.037 cc V-Twin motorblok is ontworpen om het lichtgewicht en wendbare karakter van de Suzuki V-Strom 1000 ABS Rhino te ondersteunen. Het motorblok is licht van gewicht, krachtig en perfect controleerbaar in het lage- en middentoerengebied. Hierdoor levert de Suzuki V-Strom 1000 ABS Rhino haar maximale koppel van 103 Nm al bij slechts 4.000 toeren per minuut en zorgt het motorblok met 101 pk voor ruim voldoende en met name bruikbaar motorvermogen.Geavanceerde systemen zoals “Suzuki Exhaust Tuning” zorgen samen met de 32-bits CDI unit bovendien voor een extreem laag verbruik van van 1 op 20,9!

Traction Control
De Suzuki V-Strom 1000 ABS Rhino is uitgerust met het ingenieuze “Advanced Traction Control System”. Via diverse sensoren bij de wielen en het motorblok controleert dit systeem 250 keer per seconde de actuele situatie. Indien er eventuele wielspin optreedt, grijpt het systeem direct in door het motorvermogen aan te passen en zo optimale grip op het wegdek te garanderen. Door middel van een keuzeschakelaar op het stuur kan eenvoudig het ingrijpmoment van het systeem worden vertraagd, of geheel worden uitgeschakeld.

Remsysteem
De radiaal gemonteerde Tokico monoblock remklauwen zijn gemonteerd op dubbele zwevende remschijven van 310 mm en zorgen voor een krachtige en goed doseerbare rem. Het lichtgewicht Bosch ABS systeem controleert continu de snelheid en voorkomt het blokkeren voor nog meer zekerheid.

Rijwielgedeelte
De basis van de Suzuki V-Strom 1000 ABS Rhino is het aluminium Twin-Spar frame. Deze is ontwikkeld om voor ieder type gebruik aan alle eisen te kunnen voldoen. Doordat het frame zeer stijf en licht is, zorgt deze voor een perfecte  handling. Met een totaalgewicht van 228 kg is de  V-Strom 1000 ABS de lichtste motorfiets in z’n klase! De goudkleurige 43 mm up-side-down voorvork is volledig instelbaar en zorgt samen met de 10-spaaks aluminium wielen voor een sportieve uitstraling en directe stuureigenschappen.

Styling
De Suzuki V-Strom 1000 ABS Rhino heeft een opvallende robuuste styling, gericht op maximale functionaliteit en gebruikersgemak. Zo zorgt de lage comfortabele buddyseat met een zithoogte van 845 mm ervoor dat iedere rijder perfect kan manouvreren en levert de smallere 20 liter benzinetank een aangename zitpositie op. Voor een optimale stroomlijn is het nieuwe windscherm in 3 hoogtestanden en in 3 hoeken verstelbaar.

Inspiratie dankt de Suzuki V-Strom 1000 ABS Rhino aan het ontwerp van de eerste grote off-road motorfiets van Suzuki uit 1988; de Suzuki DR750S. Het kenmerkende uitstekende front is destijds ontwikkeld door Suzuki en is opnieuw opgenomen in het design.

Instrumentenpaneel
Het instrumentenpaneel is uitgerust met een analoge toerenteller en geeft de snelheid digitaal weer op een LCD scherm waarvan de achtergrondverlichting instelbaar is. Op dit LCD scherm wordt tevens informatie weergegeven zoals buitentemperatuur, accuspanning, versnellingsindicatie, verbruik, benzineniveau en bereik. Deze functies zijn eenvoudig tijdens het rijden te bedienen met een schakelaar op de linker stuurhelft. LED indicators waarschuwen in het geval van vorst of activering van het ABS of Tranction Control systeem. Centraal op het instrumentenpaneel zit een geïntegreerde 12 volt aansluiting, om accessoires zoals een navigatiesysteem of telefoonlader op aan te sluiten.

Accessoires
Voor de Suzuki V-Strom 1000 ABS Rhino is standaard voorzien van originele Suzuki accessoires. Zo is er voor de reislustige motorrijder een geïntegreerde zijkofferset gemonteerd. De “monokey” kunststof koffers met aluminium panelen kunt u eenvoudig afnemen met één enkele contactsleutel, zonder dat er onafgewerkte delen zichtbaar zijn. Om het comfort verder te verhogen is de ultieme toermotor uitgerust met handvatverwarming, handkappen, middenbok, een verhoogd windscherm en een valbeugel. Verder beschikt hij over een V-Strom 1000 stickerset en een onderkuip.

  • Motortype: 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC, 90° V-twin, tweecilinder
  • Cilinderinhoud: 1.037 cm 3
  • Aantal kleppen per cil: 4
  • Boring x slag: 100,0 x 66,0 mm
  • Compressie: 11,3 : 1
  • Maximum vermogen: 74 kW(101 pk)/8.000 t.p.m.
  • Maximum koppel: 103 Nm/4.000 t.p.m.
  • Brandstoftoevoer: Injectie
  • Startsysteem: Elektrisch
  • Transmissie: 6 versnellingen
  • Totale lengte: 2.285 mm
  • Totale breedte: 865 mm
  • Totale hoogte: 1.410 mm
  • Wielbasis: 1.555 mm
  • Zithoogte: 850 mm
  • Bodemvrijheid: 165 mm
  • Caster: 25°30
  • Naloop: 109 mm
  • Rijklaar gewicht: 228 kg
  • Voorwielophanging: Telescopische UPS voorvork, schroefveren, oliegevulde schokdempers, veervoorspanning instelbaar
  • Achterwielophanging: Swingarm, schroefveer, oliegevulde schokdemper, veervoorspanning en uitgaande demping instelbaar
  • Brandstoftankinhoud: 20 Liter
  • Opties: Standaard traction control (3 standen) Geweldig motorblok met veel bruikbaar vermogen Uitgebalanceerde wegligging Standaard met ABS remsysteem Zeer complete Rhino uitvoering Inclusief handvatverwarming, middenbok, onderkuip, V-Strom 1000 decoratie, kunststof zijkofferset, touring windscherm, valbeugel

Naam

E-mail*

Bericht